Vad gör vi? Nu kör vi!

För tre veckor sedan gav jag mig på ett nytt försök att vara sund. Marcus skrattade åt mig här hemma när jag deklarerade att jag skulle låta bli godis, läsk, chips, fika osv i ett helt år! Han är med andra ord van mina försök som startar en dag och kollapsar på typ dag tre-fyra någon gång. Det var likadant när jag innan graviditeten försökte sluta snusa. Jag vet i ärlighetens namn inte hur många gånger jag slutade med det där snuset. Men skam den som ger sig, och nu har jag inte använt nikotin eller tobak på 1,5 år! Jag är dock fortfarande sugen på en snus i princip varje dag, och jag märker att det suget ökar när jag drar ner på mitt sockerintag. Med andra ord så gissar jag att jag dövar mitt nikotinberoende med socker, och de flesta vet väl vid det här laget hur bra det där sockret är... Nåja, slutsurrat om snusandets vara eller icke vara - idag har jag lyckats hålla mig från godis, läsk, chips, fika osv i tre hela veckor! Det i kombination med att jag promenerat om dagarna har dessutom gett den glada bieffekten att jag tappat 3 kilo, kilon som jag gott klarar mig utan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0