Önskningar som går i uppfyllelse

Att sluta med mjölken var ett bra beslut. Malte blev mycket lugnare i magen. Helt klart. Han skriker inte längre otröstligt på kvällarna och det händer att han är vaken utan att skrika. Men det verkar som att det är något mer han reagerar på, orolig mage och små små prickar i hela ansiktet. Så nu utesluter jag det mesta och så plockar jag in en sak i taget och ser om det fungerar. 

Just nu är det dock mest famnen som gäller. Helst mammas. Så det blir en hel del bärande och inte så mycket annat alls. Det gör mig i ärlighetens namn ganska frustrerad att han inte går att lägga ner en enda sekund (typ) utan att han vaknar och skriker. Så jag testar lite allt möjligt. Två av Maltes tre önskningar har därför slagit in - han har numer båda babysitter och babygym att roa sig med här hemma. Båda är köpta begagnade, babygymmet har syrran fyndat och babysittern hittade jag för ett par dagar sedan. Älskar att handla begagnat, både för prisets skull och för att det känns bra att återanvända saker i dag när vi sliter och slänger med det mesta. Många saker, som dessa båda faktiskt, passar dessutom bättre in i vårt hem stilmässigt än vad de som säljs på marknaden idag gör. Jag gillar verkligen att det är så! Tummen upp! Nu hoppas jag bara att Malte blir lite nöjdare och gladare, helt enkelt. 

Nils sjunger för en gnällig lillebror.

Malte inspekterar babygymmet.




Kommentarer
Johanna

Levi hade precis likadant. Var utan mjölk och det blev lite bättre trodde jag. Enda som fungerade på prickarna var att ej ha parfym, hudlotioner på sig och byta tvättmedel till neutral. Smörj in kinderna med helosan vid varje blöjbyte. Gick över efter någon månad..

2014-08-18 @ 16:38:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0