Planksteksmiddag

När jag fyllde år önskade jag mig planksteksplankor i present och för att se till att jag faktiskt skulle få några så lovade jag att den som köpte mig plankorna skulle bli först att bli bjuden på plankstek. Och tro det eller ej, men det fungerade och jag fick plankor till min födelsedag. Mamma och Torbjörn var helt enkelt sugna på en plankstek, hehe. Det var i april det. Sen dess har det inte hänt så mycket, mer än att vi har oljat och bränt in plankorna och testgjort en liten planka bara jag och Marcus. Så igår bjöd vi mamma och Torbjörn på den utlovade plankan och den blev jättegod! Marcus gjorde egen beasås och moset gjorde vi på mandelpotatis från det egna landet! Jag hade rott ihop en förrätt med räkor och till efterrätt åt vi äppelpaj. Det blev en mycket trevlig kväll, även om det ju blir lite stojigt och rörigt med två små barn i huset. Ganska skönt att lämna disken och krypa ner i soffan med Marcus framför en film sen när gästerna åkt och barnen somnat för kvällen. 


Finklädd liten stor kille! Malte hade också skjorta på sig kvällen till ära, men det fick jag aldrig på bild. 

Förrätten. Jag kallar den för tillfället för räksallad med toast och dillsås. Med handskalade räkor och sallad från det egna landet. 

Planksteken.

Och sällskapet såklart! 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0