Att åka buss med en liten en!

Idag har vi alltså varit på utflykt till Piteå. Jag och Nils tog bussen in på förmiddagen. Jag har en speciell relation till att åka buss. Jag är ju nämligen "bussbarn", dvs ett av de barnen som under hela grundskolan åkte skolbuss till skolan. Och när man åker buss varje dag år ut och år in så hinner man skapa en relation till de personer som kör bussen. Särskilt om man älskar att sitta längst fram och surra med busschauffören. Därför kändes det in i själen tryggt när jag insåg att det var en av MINA gamla busschaufförer som skulle ratta oss till Piteå. Vi fick ta in vagnen på bussen också, så när det var dags för bussen att rulla från stationen spände jag bara fast Nils i sin vagn. Han satt där och mojsade på, och strax innan vi var framme i Piteå så sov han. Perfekt!
 
Lyxigt att få ta med sin egen vagn ombord!

Vi mötte upp Evelina, strosade i lite affärer och sen var det dags för lunch. Vi satt länge och åt lunch, drack kaffe och påtår och surrade. Mot slutet blev Nils lite rastlös och började tycka att vi var ett halvtrist gäng, så vi fortsatte iväg på lite fler affärer. Vi strosade shoppinggatan upp och sen fortsatte vi vidare till Badhusparken för en fikapaus. Och lite lek i lekparken. Och så mötte vi upp Jonny. Nils vilade i vagnen och vi gjorde stan ett varv till innan hemfärd. Den här gången kunde vi inte ha vagnen med oss på bussen, men det gick bra ändå!
 
Evelina och Nils på fikapaus i Badhusparken. 
 
Väl hemma slängde vi i oss lite middag innan vi promenerade över till Nils farmor och farfar som kommit hem från Göteborg idag. Och där blev det mer kaffe! Så hej och hå, nu är jag alldeles kaffeyr! Nils har lagt sig för natten, och jag sitter och räknar mina dagar på försäkringskassan. Det känns som att det här föräldrapenningssystemet skulle kunna förenklas en hel del. Typ. 
 
Nyss hemkommen från farmor och farfar, kvällsglad med finkepsen på!


Kommentarer
Malin

Mysig dag!

<3

2013-07-04 @ 23:14:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0