En veckas detox avklarad!

Som rubriken lyder så har jag nu en veckas detox bakom mig, och det känns sjukt bra! Igår var första dagen som jag kände mig hungrig och idag har jag varit det igen. Anledningen? Jag har inte haft något matschema eller matplan och har därför tappat mål, och då har jag blivit hungrig. Helt enkelt. Men igår var en lyckans dag på andra sätt. Jag sprang nämligen 20 minuter sammanhängande för första gången och var så stolt när jag kom hem att jag lyckades väcka sonen som hade sin dagsvila. Typiskt. Hade laddat bra med en ordentlig frukost, och lämnade hunden hemma den här gången - success!
 
Jag försöker att inte väga mig så frenetiskt eftersom jag inte tycker att vågen mäter det som jag tycker är mest intressant - hur jag ser ut och framförallt hur jag mår på insidan. Men idag kunde jag bara inte låta bli, och jag blev glatt överraskad när första veckan med gröna kuren gett mig en viktminskning på -3,1 kg. Sammanlagt har jag alltså gått ner 9,5 kg sedan i februari. Men inte bara det - idag passerade jag dessutom min inskrivningsvikt när jag var gravid med Nils. Det känns så skönt. 
 
Som sagt så har det varit lite si och så med matrutinerna de senaste dagarna, och det har blivit en hel del rester och sånt som är lätt att laga - bacon, ägg av olika slag, kyckling. Gjorde torsk till middag igår, men den fisken är jag egentligen inte så förtjust i och maten blev inte heller så god. Den liksom växte medan jag tuggade, och jag kände barndomens fiskskräck komma krypandes över mig. Dagens middag, kycklingsallad, var däremot en hit!
 
Middag: Kycklingsallad. Hackade isbergssallad, spenat, gurka, sugar snaps, grön paprika och avokado. Kokade lite broccoli och gröna ärtor. Stekte lite squash och lite bacon. Och kyckling, som jag kryddade med lite curry, lite koriander, lite muskotnöt och "five peppers". Och så lite cashewnötter och lite fårost. MUMSIGT!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0