Ordning och reda

Jag älskar ordning och reda. Ja, jag tycker så mycket om när saker är sorterade och ordnade på "rätt sätt" att jag bytt ut ALLA mina galgar i garderoben 3 gånger under ett års tid! (Först köpte jag träfärgade som jag målade vita i tre varv, hittade likadana färdigmålade vita och köpte dem, och upptäckte sen att modellen på galgen inte var optimal och köpte därefter nya igen)
 
Nu har jag fått för mig (igen!) att ordna bland mina fotografier (de där läderpärmarna säljer de visst inte längre och då ser det ju knepigt ut om tio ser ut så och så kommer det helt andra album sen) och beslutat mig för att ordningen, eller regeln, bland mina fotografier framöver är att kaos ska råda! Japp, ni hörde rätt! Så länge det inte är en slump så är faktiskt kaos en slags ordning i min hjärna, så nu skapar jag fotoböcker av mina digitala fotografier och enda regeln för albumen är att de INTE får se likadana ut (på så sätt kanske jag slipper göra om detta om två år då man slutat tillverka en viss slags fotobok).
 
De fotografier som jag inte har digitalt ska jag ha i en låda av något slag (har dock inte hittat DEN lådan än), för det hade min farmor och det var så mysigt att kika bland de fotografierna... som att få kika i en hemlig skattkista (vilket det ju också är!) Så om någon ser en gammal nött låda i plåt eller trä med lock någonstans så kan ni väl hojta, för här är det en som behöver något att lägga gamla skatter i! Här kommer en bild på något som jag skulle kunna tänka mig:
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0