Låt morgondagen komma!

Nu är jag redo för morgondagen! Maten är fixad, kläderna framlagda och sambon instruerad (in i millimetern, stackarn!). Det är nämligen han som kommer lämna på förskolan och han kommer garanterat sköta det galant, men jag har väldigt stort behov av kontroll och nu tycker jag att det är superduperläskigt att det inte är jag som lämnar Nils. Kanske främst eftersom det är tänkt att Nils ska vila middag i vagnen när han lämnas på förskolan och jag hoppas verkligen att det ska funka som vi tänkt. Av erfarenhet så vet jag att det ju inte är så säkert. Dessutom är min sambo något av en tidsoptimist, och vad tycker kontrollfreak som jag om det? Ja, det driver mig förstås till vansinne och gånger som de här gör det mig extremt orolig. Åh vad jag önskar att jag kunde vara på två platser samtidigt! Jag ska försöka uppdatera imorgon om hur det hela fortlöpte, om jag orkar efter min första arbetsdag på nästan två år! 

Nej, nu ska jag sluta grubbla och oroa mig och istället ta fram boken som jag läser just nu och läsa ett par rader innan det är dags för mig att sova! Boken förresten, Livet efter dig, rekommenderar jag verkligen! En riktig mysbok! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0