Full rulle!

Nu börjar det närma sig för mig att börja jobbet och för Nils att börja förskolan. Nils ska vi skola in i december och för mig är det dags att gå tillbaka till jobbet efter jul. Blandade känslor, helt klart. Jag kan väl inte riktigt säga att jag längtat, men däremot så vet jag att det kommer att bli bra för oss alla när vi väl är på plats. Mest oroar jag mig för alla nya rutiner, kanske särskilt morgonrutinerna - hur ska vi hinna göra oss klara? När måste vi egentligen kliva upp? Ja, det kommer helt klart att ta ett tag att vänja sig. Och jag kommer säkerligen vara trött, det har jag räknat med. 

Idag har vi varit på visit på jobbet och surrat med mina gulliga kollegor. Många av dem har lämnat småbarnsåren bakom sig, men det kändes ändå skönt att ventilera min oro med dem. Kanske just eftersom de redan varit där. They survived! Nils charmade alla i vanlig ordning, sprang runt och stal skor till höger och vänster och käkade upp Anitas strips. Han kommer att klara sig finfint när han börjar förskolan. Han vill iakkta en liten stund, men sen är det full rulle. Då spelar det ingen roll om mamma följer eller inte, är man på äventyr så är man!

Nu vilar Nils en stund och sen ska vi iväg igen, lite ärenden och annat som väntar oss den här eftermiddagen! Full rulle även på mamman alltså! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0