Äntligen helg!

Känns som om den här veckan varit full av en massa göranden, så nu känns det så skönt att helgen äntligen är här! Vi har haft strålande väder idag, så jag och Nils klev i ytterkläderna och gick på pulkpromenad hem till min mamma för en kopp te och lite surr!
 
Det känns precis som vår! Så underbart härligt!
 
Nu vilar Nils och jag har slängt in en blomkålsgratäng i ugnen som jag ska ta med hem till min storebror ikväll. Det blir gomiddag och sällskapsspel med mina syskon, inte dumt! När man undviker de största kolhydratsbovarna så får man jobba lite extra sådana här gånger, men det är lätt värt det! Vägde och mätte mig i morse, och blev glatt överraskad! Jag trodde nämligen inte det hänt så mycket på sistone! (Det måste vara alla mina tankar på godis som satt sig i huvudet!) Jag hade fel kan man säga! Jag vägde och mätte mig för första gången för 4 månader sedan, och sedan dess ser resultatet på vågen och måttbandet ut såhär (inom parentes är sista månadens resultat):
 
På vågen:
-13,7 kg (-3,8 kg)
 
På måttbandet:
Vad: -2,5 cm (-1,5 cm)
Knä: -2,5 cm (ingen skillnad)
Lår: -6 cm (-1,5 cm)
Höft: -8 cm (-1 cm)
5 cm nedanför naveln: -12 cm (-1,5 cm)
Över naveln: -12,5 cm (-0,5 cm)
5 cm ovanför naveln: -5,5 cm (-1 cm)
Under byst: -8 cm (-7 cm)
Byst: -11,5 cm (-5 cm)
Överarm: -3 cm (ingen skillnad)
Hals: -2 cm (-1,5 cm)
 
När jag berättade för Marcus i morse undrade han hur jag kunde veta att jag mäter på exakt samma sätt? Det vet jag inte. Men jag mäter på ungefär samma sätt, och oavsett om måtten stämmer på millimetern eller inte så står en sak klart - jag har blivit mindre!
 
Måste man då mäta allt detta? Nej, det måste man inte! Men jag är ändå glad att jag har gjort det, för måttbandet har ibland hjälpt mig att se de förändringar som jag inte kan se i spegeln. Gladast är jag egentligen för alltihop, men det minskade måttet runt naveln/midjan känns ändå allra allra bäst! Jag är så glad för att jag gjort det här för mig själv, ett steg i rätt riktning mot ett hälsosammare och förhoppningsvis längre liv! 


Kommentarer
Malin

Heja dig! Men jag tycker att du är fantastiskt fin i vilken form du än är, men för hälsan, absolut! Du gör ett bra jobb =)

2013-11-17 @ 17:46:02
Carina Johansson

Du är verkligen värd beundran! Superbra gjort!
Man kan ju bara testa att gå omkring ett tag med en väska på magen med vikten man förlorat så inser man ju vilken vinst man gjort.
Kram Carina

2013-11-21 @ 08:26:29
Anonym

Hej! Jag och min man går in på vår fjärde pch avslutande vecka av gröna kuren på måndag. Precos som du skriver i ngt sv dina inlägg så saknade även vi konkreta recept. Jag hittadet till din blogg och vill tacka för inspiration och pepp som du har gett mig via det du har delat med dig av. Det har fallit sig så att jag även läst om annat än det som rör just gröna kuren och skrattat så igenkännande åt vissa grejer. Som om du vore min syster eller riktigt nära vän. Sjukt kul! Hälsningar från Lisa

2016-01-23 @ 21:39:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0