Drömmar om ett trädgårdsland

När jag var liten brukade både min mamma och min mormor plantera i trädgårdsland, och jag har alltid tänkt (trots att mina fingrar är allt annat än gröna) att det där med trädgårdsland måste vara något för mig! Jag har aldrig haft något land att plantera i, men när vi köpte huset för tre år sedan så föddes ändå en tanke om att anlägga ett litet land och plantera lite grönsaker, några potatisar och lite blommor. Och i år tänker jag göra verklighet av mina drömmar om det där trädgårdslandet. Just nu sitter jag därför och läser på för fulla muggar, planerar hur det ska se ut och vad jag ska plantera för något. Det är ju en konst det här med trädgårdsland, så jag satsar på några säkra kort + några riktiga chansningar. Jag tror att jag ska lägga geoduk, placera ut pallkragar och lägga stenplattor mellan = så lite ogräsrensning som möjligt! Sen finns det ju hur mkt som helst som man kan testa plantera - potatis, jordgubbar, morötter, rädisor, sallad, ärtskidor och olika typer av blommor! Blåklint och tulpaner är två av mina absoluta favoritblommor, och tulpaner har vi redan två plantor utmed väggen som blommar varje år - en gul och en röd. Men blåklint, det känns som ett måste i mitt lilla land!
 


Kommentarer
Marcus

Jag ska hjälpa dig med ditt trädgårdsland :)

2013-05-14 @ 16:44:34
Johanna - Mamma till Lilly

Det är verkligen hur kul som helst med ett trädgårdsland! :)

2013-06-12 @ 21:50:46
URL: http://Johannaastenvall.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0