Time is always time, passing by, i'll be fine, just give me time

Det har varit en mycket trevlig helg på hemmaplan. Vi har grillat på gården, haft middagsgäster, fikagäster och vanliga gäster (hehe) och igår lånade vi bort Nils för att gå på Forum och se Ronny Eriksson och hans show "Vad skådar mitt norra öga" - sååååå bra! Jag sitter fortfarande här idag och försöker greppa hans skildring av den norrländska glesbygd som han växt upp i och människorna som bodde och bor här. Det var både skratt och tårar från min sida, och det måste ju bara vara bra betyg! Jag älskar hur han trollar med sångerna också, så att sådant som egentligen inte borde gå ihop helt plötsligt gör det! 
 
Idag har jag spenderat förmiddagen krypandes med Nils. Det går verkligen undan nu, och jag har inte riktigt kvar min krypteknik kan jag säga! Så Nils kryper skrattande iväg i rasande takt, men stannar snart upp och sätter sig för att vänta in mig. Det är ju snällt att han tänker på sin gamla mamma.
 
Kom då, morsan!
 
Och jag upptäcker möblerna underifrån. Jag hade faktiskt helt glömt hur ett rum eller en möbel kan te sig ur den vinkeln. Små spännande noteringar och lappar hittar jag också. 
 
 
Så hamnar jag plötsligt för långt ifrån honom, och då vänder han och skyndar tillbaka för att sno åt sig en kram innan han fortsätter igen. En golvlampa välter han på sin väg så att skärmen flyger iväg innan han lyckas ställa sig upp mot en av matsalsstolarna, överlycklig över sin bedrift. Som sagt, det går undan nu!
 
 
Nu sover det lilla yrvädret en stund. När han vaknar blir det lunch innan vi åker till Öjebyn för veckans höjdpunkt - babysim. Plask plask plask, blubb blubb. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0