Sjukstuga

Tisdag vaknade jag med en hemsk hemsk huvudvärk. Det kändes som om hjärnan försökte ta sig ut genom ögonen. Jag kunde nästan inte se, så ont hade jag. Marcus hade som tur var ledig dag så efter lunch, när jag inte orkade hålla ut mer, gick jag och la mig och sov i två timmar. När jag vaknade var huvudvärken tack och lov borta. Jag känner dock att förkylningen fortfarande ligger där och lurar, ont i örat och ögat och käken, småsnorig och lite huvudvärk till och från. Vi får hålla tummarna för att den håller sig borta, för jag är inte den enda krassliga i huset.

Natten till onsdag vaknade jag av att Nils skrek till. Jag tänkte att jag smyger upp, ger honom nappen och förhoppningsvis somnar han sedan om. När jag kikar ner på honom så ser jag att han kräkts i sängen och att han även hunnit gegga in sig i det. Magsjukan hade anlänt, och det kommer both ways så att säga! Inte roligt kan jag säga. Usch. Lite tröttare än vanligt är krabaten, men i övrigt ingen feber eller allmänpåverkan.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0