Ett badrums vara eller icke vara...

När jag väl piggnade till från den där magsjukan blev jag fruktansvärt rastlös. Och så ska man vänta 48 hela timmar innan man får träffa folk, när det äntligen är helg och solen skiner och folk är lediga! Men så fick jag helt plötsligt en liten idé! Sen Nils vagn flyttade in i hallen har vi klagat över hur liten den blev, och att vi vill bygga ut, lägga golvvärme och dra klinker i hallen. Som alltid när man ska renovera så behöver man tid, pengar och ork. Och vi har inte riktigt haft det. Kände hur less jag blev på den där trånga hallen. Så Felix fick flytta upp sin bädd till hallen på övervåningen, byrån och stolen som stått i hallen flyttade jag in där Felix sovit och tada! Nu är hallen helt plötsligt jättestor. Att vi inte tänkt på detta tidigare! 
 
I morse när jag väckte Marcus med kaffe på sängen så tittade han på mig och sa någontint magiskt: "Älskling, vad är det du har för renoveringstankar?" Kan hända att jag hörde fel, men jag vågade inte fråga om så var fallet utan hämtade genast måttband och skrivblock och började mäta och rita upp. På övervåningen har vi nämligen tre rum som ligger vägg i vägg med varandra. En jätteavlång toalett, ett duschrum och ett förråd. Vi har tidigare haft funderingar på att göra om, slå bort någon vägg, dra in golvvärme, kakla och ställa in ett BADKAR där! Och nu väcktes de där drömmarna till liv igen! Så Marcus räknade och ritade, med lite hjälp av Nils såklart, och tillsist fick vi fram en ritning över hur det totala utrymmet skulle kunna se ut. Jag tittar och tittar på den här ritningen, googlar badrumsinredning och renoveringstips men fastnar hela tiden i hur knepigt det här rummet är. Jag har bara en känsla som jag försöker få fatt på, och en önskan om ett ljust badrum MED fristående BADKAR! Ta en kik på ritningen så förstår ni att detta kommer inte bli lätt!
 
Nils har egna planer som han vill förmedla. 
 
Tilläggas bör att detta är GOLVYTAN. Längs väggen som är 250 cm och väggen som är 337 cm är det dessutom snedtak, och egentligen är det väl däri som det riktiga kruxet uppstår. Snedtaket följer ytterväggen så det är inget att göra åt. Och bastun, ja.. den kanske vi placerar ute på gården eller i källaren istället. Kanske. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0