Ljusträsk

Idag har vi varit på utflykt, hela dagen lång! Och det har varit jätteskönt och jättetrevligt!
 
Fast dagen började på allra värsta sätt. Sambon hade nämligen glömt att lämna bilbarnstolen hemma när han åkte iväg på jobbet, vilket föranledde ett smärre raseriutbrott här hemma. Med all rätt, kan jag tycka. Eftersom jag påminnt honom. Flera gånger dessutom. Det var faktiskt DET ENDA han skulle komma ihåg. Som tur är så har vi snälla vänner som kunde låna ut en bilbarnstol över dagen och som dessutom monterade in den åt oss! Annars hade inte den här utflyktsdagen blivit av. Alls. Och sambon hade inte blivit förlåten. Alls. Eller i alla fall inte i första taget. Men som det är nu så är han välkommen hem igen. 
 
Utflykten då. Jag och Nils och mamma och Torbjörn åkte till Ljusträsk. Där började dagen med kalas hemma hos Torbjörns pappa Sigvard som blev 88 år gammal idag. Resten av dagen har gått i rasande fart. Det har burits kamin, mamma har målat lister till stugan, jag har varit på promenad, Nils har lekt med Selma och Ida, vi har ätit god mat och surrat och haft trevligt. Och jag har lekt lite med kameran. 
 
På kalas.
 
Sigvard 88 år.
 
 På promenad genom Ljusträsk. 
 
 Barnen har lekt.
 
 Mamma har målat lister till den här fina utsikten.
 
Utsikten på den sista bilden råkar dessutom vara samma utsikt som vi kommer att äta frukost till i framtiden när vi är på besök. Oavsett om vi sitter i köket eller på altanen. Nice va! 


Kommentarer
Marcus

Längtar tills den dan vi kan ta dit husvagnen :)

2013-07-18 @ 18:13:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0