Full rulle var det här!

Har haft en helt fantastisk helg! I lördags hängde vi hemma hos svärföräldrarna, solade och grillade och mådde fint. Jag drog iväg till Bodbäcken på vedfest på kvällskvisten och blev kvar där in på småtimmarna. Igår var Marcus ledig, så vi åkte till Boden för att hälsa på våra vänner från Lund som är uppe på semester. Mysigt med grillunch, poolbad, kompissurr och lek. När vi sen vände åter hem till Älvsbyn svängde vi förbi familjen Nyman/Boman, lekte med barnen och fikade lite. 
 
Nils kan gå med vagnen själv, så nu behöver jag inte följa på några fler promenader. 
 
 Nisse, Lotta och Nils bygger med duplo.
 
 Marcus, en kvällstrött NIls och en kvällspigg Emilia. 
 
 Fick låna lille Theo en stund, så skönt med minstingarna som bara ligger och myser!
 
Idag blev vi bjudna på våfflor till lunch "hemma hos syrran" (alltså hemma hos mamma, där de bor i väntan på att de ska få flytta in i sitt nya hus) och sen tog vi en prommis till Lomtjärn där barnen fick gunga och krypa i rören en stund. Sen har jag varit ute på långpromenad, handlat och när vi kom hem igen så hade vi besök av en liten igelkott. Det har vi i och för sig varje år. De brukar bosätta sig nere i ormbunkarna mot bäcken. Men i år har de varit nog så modiga, alternativt förvirrade, och jag har flera gånger stött på dem på framsidan av vårt hus mot vägen till. Inte konstigt att Felix skäller i buren, när det springer omkring igelkottar här och där på gården. Nåväl, den här gången vände vår lille vän och sprang på raska små ben tillbaka på baksidan av huset. Nu sover Nils och jag tänkte förbereda middagen för imorgon. Vi får nämligen svärisarna på middagsbesök, så då tänkte jag bjuda på något riktigt smaskigt!
 
En glad gungare...
 
 Besök av en modig/förvirrad igelkott.
 
 Felix närmast förtvivlad inne i buren över att igelkottarna springer omkring
SOM OM DE ÄGER STÄLLET!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0