Second hand

Förra veckan när vi var till Piteå passade jag på att besöka stans second hand-butiker, och gjorde en del riktigt fina fynd! Det slog mig när jag kom hem och packade upp hur udda sakerna ser ut tillsammans, trots att varje pryl är väl genomtänkt och faktiskt har en plats i mitt hem redan innan de kommit sig hit. Keramikvasen som min mormor har gjort ska stå på skänken i matsalen tillsammans med annat som min mormor också gjort, glasskålen ska fyllas med karameller och pryda vårt vardagsrumsbord, det gamla fiaspelet passar som handen i handsken inne i vår lounge och mjölburken har vi fyllt med mjöl och ställt vid spisen så att mjölet finns nära till hands vid redning. Mumin-glaset och de lila tightsen är ju såklart till Nils. Och krokodilkroken ska få hänga inne i Nils nya lekrum. Och priset då? 130 ynka riksdaler fick jag betala för mina fina fynd!
 
En samling udda föremål minsann!
 
Mjölburken står vid spisen tillsammans med våra köksredskap.
 
Det här fiaspelet var komplett med alla "gubbar" och allt! 


Kommentarer
Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Åååh, gillar fiaspelet :) riktigt fint!

2013-01-29 @ 19:58:17
URL: http://idamli.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0