Gårdagens fynd

Igår var vi som sagt var till stan och handlade lite, både sånt som man behöver och sådant som man köper bara för att man vill. Barnkläder är en sådan sak som vi köper bara för att vi vill. Sanningen är den att vi fått en del barnkläder, både nytt och arvegods, så därför skulle vi kanske egentligen kunna spara våra slantar och lägga dem på något som vi verkligen behöver istället. Men det är ju så roligt att se på alla söta och fina kläder, och så svårt att inte ta med dem hem. Två pyjamasar, två bodysar och fyra dregglisar fick Nils med sig. Och en välbehövlig reflexkåpa till vagnen, så nu kan vi ta kvällsprommisar igen!
 
 
Jag hade lite julklappspengar kvar och fick därför med mig både en laddare till datorn (min gamla glappar), ett par in ear-hörlurar, en tät tesil för rött tedrickande, häftkrokar till vår familjealmanacka (vuxenpoäng!), två par enkla svarta leggings och ett lila linne. Inte så rolig shopping kanske, utan mest sånt som man behöver! Min poäng? Ni som undrar varför det är så svårt att låta bli att handla barnkläder, titta på bilderna så förstår ni varför det är såååå mycket roligare att handla åt Nils än att handla åt mig själv.. 
 
 
Idag har vi varit en sväng till Öjebyn på informationsträff inför babysimmet som startar nästa vecka, och nu längtar vi ännu mer! Jag tror att det kommer bli en skön/mysig familjeaktivitet, men vi får väl se vad Nils tycker! Nu inväntar vi Emil, Evelina och Elsa som ska komma hit på middag och tv-spelskväll idag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0