Om olyckan är framme

Jag känner att jag inte varit så engagerad här på sistone. Jag skyller allt bra och dåligt på solens intågande i den annars mörka norden. Jag har helt enkelt varit ute och promenerat. Japp, det har jag. Promenerat och myst. Och igår åkte jag och Nils på babysim i Öjebyn, utan pappa Marcus för första gången hittills. Nils var som en liten fisk i vattnet och testade dessutom på att dyka för första gången! Och det gick toppenbra! Sen hade vi fruktstund i omklädningsrummet innan vi hämtade upp våran mamma/mormor så hon slapp ta bussen hem. Skönt att ha sällskap i bilen när Nils slumrat till också!
 
Idag har vi tagit det lugnt, promenerat med Nina och spelat lite skip-bo. Ikväll har Nils varit hos sin farmor medan mamma åkte på föräldrautbildningen som idag handlade om feberkramp, krupp, drunkningsolyckor och hur man ska göra om ens barn sätter i halsen. Det var en snabb genomgång kan jag lova, med mycket information för en trött mammahjärna! Usch, skulle vara skithemskt om något hände lillgrabben - såklart! Så är verkligen tacksam över att vi får den här infon, så har vi åtminstone något att utgå ifrån ifall att olyckan skulle vara framme. Tyvärr får vi ingen utbildning i hjärt- och lungräddning, vilket jag gärna hade gått! Så jag sökte lite på 1177, och hittade en artikel om just detta. Här finns den artikeln. Det är ju faktiskt en del att tänka på när det gäller just mindre barn! På www.1177.se  har de i allmänhet väldigt lättläst, tillförlitlig och bra information om det mesta. Men nu ska jag sluta oroa mig och göra sambon sällskap i soffan. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0