Nils 8 månader - en liten stor kille

8 månader, jag kan inte tro att det är sant! Tiden har verkligen gått fort från juni och till och med nu! Swisch swisch swisch! Och Nils växer i rasande fart, medan jag står förskräckt bredvid och försöker hinna med i utveckligen! Det går inte, ska jag be om att få tala om! Förra helgen kom jag till en punkt där jag kände att jag inte längre kunde trycka i Nils i strl 74, klämma in honom i babyskyddet eller vika benen på honom för att han skulle få plats i vagnens liggdel. Så vi packade fram strl 80, sittdelen till vagnen och bilbarnstolen, och vips var Nils liksom ingen liten bebis längre! Och för er andra förstår jag att det verkar rimligt, men för mig känns det helt OVERKLIGT att min lille Nils skulle kunna använda de här grejerna! 
 
Idag var det dags för vägning och mätning på BVC. Nils väger 9200 gram, är 72 cm lång och har ett huvudomfång på 45,5 cm. Med andra ord så har det stått ganska still. Helt naturligt, och beror nog på förkylningen och det faktum att han börjat krypa omkring. Han har ju legat lite högt sen tidigare, så det finns absolut ingenting att oroa sig för. Nu ligger lillkillen och sover i ute i vagnen, och jag väntar besök från syrran - lovely! 
 
Annars då? Nils är en glad kille, som busar och klappar och skrattar och pratar för fullt! Han sitter själv, tar sig från sittande till liggande på mage och har börjat dra sig fram med sina sugproppar till händer. Han blir glad av att träffa både sådana han känner och sådana som han inte träffat förut, men tycker såklart bäst om mamma och pappa! Han kramas och pussas med de närmsta, och bits så mkt han kan med sina sex vassa gaddar (aj, man får inte bitas!) Han tycker inte om när man drar tröjor/mössor/bodys över hans huvud, och skriker som en stucken gris vid varje tillfälle men vaccinationssprutan bekommer honom däremot inte! Han somnar oftast på en gång när vi lägger honom på kvällen vid 21 och sover till åtminstone kl 10 om han får, med en liten tissetår vid 5-tiden. Sen sover han middag också, oftast två gånger, vid 12 och vid 17 (allt mellan en halvtimme och 1,5 timme. Han äter hittills det mesta och har inte visat några allergiska reaktioner what so ever, men tycker bäst om den mat som inte är hans (alltså det som andra har på sin tallrik) och om mammas mjölk såklart! 
 
 
 


Kommentarer
Evelina

Mosters älskling!! Tack för fikat :)

2013-02-14 @ 14:31:50
URL: http://evelinalidman.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0