Alla hjärtans dag

Det blev en mysig alla hjärtans dag-middag med romantisk film på kvällen igår! Middagen åt vi dessutom på tu man hand, medan Nils fick mysa hemma hos sin farmor och farfar. Det finns klart fördelar med att ha svärmor och svärfar i huset bredvid, om ni frågar mig alltså! 
 
När jag träffade Marcus för en herrans massa år sedan så bjöd han mig på middag hemma hos honom, laxpaket! Det är något som vi äter med jämna mellanrum här hemma och det är så himla gott och enkelt och liksom lite lyxigt! Det är med andra ord perfekt när man är småbarnsförälder och vill att maten i princip ska stå på bordet av sig självt! 
 
 
Till två personer behöver du typ 6 mellanstora potatisar, en purjolökar, två laxbitar, en burk creme fraiche, pommes frites-krydda och citronpeppar. Och två fyrkantiga bitar ugnsfolie. 
 
Och såhär gör man: Skala potatisen och dela den i bitar, koka dem 5 minuter. Under tiden hackar du purjolöken, och tar fram folien. Fördela den lätt kokta potatisen på folien (jag brukar göra som en liten "skål" av folien), krydda ORDENTLIGT med pommes frites-krydda, häll över den hackade purjolöken, lägg en bit tinad lax ovanpå purjolöken och krydda den med citronpeppar. Plocka ihop folien till ett litet "paket", och in i ugnen på 200 grader i ca 25 min. Servera knytena eller paketen tillsammans med creme fraiche, och låt var och en själv avgöra om man vill äta sin mat ur folien eller hälla ut den på tallriken - smaskigt! 
 
När vi hade hämtat hem Nils och lagt honom för kvällen såg vi Valentine's day och åt karameller innan vi gick och la oss, mysigt! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0