En vecka med Li

Jag har gått på semester, känns det som. Jag sitter knappt på datorn om dagarna alls, glömmer bort att fotografer och bara njuter av det som är kvar av den här sommaren. Hoppas att ni gör detsamma. Men om ni nu inte gör det utan sitter online så ska ni få en snabb uppdatering här. 

Min vän Li har varit hem och hälsat på. I vanliga fall när mina vänner kommer hem en vecka eller två så har de fullspäckat schema, både saker som de ska hinna göra och se och släkt och vänner som de ska hinna umgås med. Den här gången när Li kom hem hade hon inte planerat något och hon hade massor med tid. Underbart! Så vi har umgåtts sådär tätt som vi gjorde förr, surrat av oss ordentligt och haft tid både till det ena och det andra. Därför kändes det så himla himla tråkigt när hon i förrgår satte sig på tåget ner till Göteborg igen. Jag hade liksom hunnit förtränga att hon ens skulle det! Men om allt går som planerat så är hon hemma ett par dagar igen redan i september! Då är hösten här och då får vi njuta av den istället!
 
Här kommer lite bilder från veckan när Li var hemma, alla lånade från henne eftersom jag inte tagit en enda bild själv. Inte ens med telefonen. 
 
 Vi satt ute i solen och åt melon.
 
 Och Nils badade i baljan.
 
Härligt häng ute på gården och Nils passar på att vandra omkring med sin cykel.
 
 Vi grillade och åt middag ute i trädgården, sen blev det gotta och sällskapsspel inomhus. 
 
 Vi gick på café och träffade Johanna. 
 
 Och vi lekte i lekrummet.
 
 En dag kom Li på besök redan till frukost, som ofta intas i stående ställning sen ett par månader tillbaka.
 
 Mer lek i lekrummet.
 
Vi tog en cykeltur för ett dopp i det fria, men väl där så började åskan gå och vi fick ta en snabb picknick på land innan vi tog cykeln hem igen. 
 
 Li låtsades att hon var singelmamma.
 
 Joe spelade gitarr för oss i deras trädgård en eftermiddag.
 
 Vi hängde med Evelina som också kommit hem ett par dagar!
 
 Och rensade ogräs i trädgårdslandet, för det måste ju göras!
 

Det går med andra ord ingen nöd på mig! Jag har haft och har finfina dagar med lite mindre regnskurar men mycket sol! Tack fina Li för en finfin sommarvecka! 


Kommentarer
li

åh finaste familjen, önskar så att jag kumde träffa er oftare! pusspusspusspuss!!

2013-08-04 @ 04:33:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0