En glad påsk

Ja, vi har haft en riktigt glad och god påsk. Påsken är helt klart min favorithögtid, ledighet och uteliv i ett och samma! Långfredag var vi kvar här hemma, gick långpromenad och grillade på gården. Mot kvällen åt vi middag hos svärisarna, sen kvällsfnitter med Nina och Ann!

När vi vaknade på lördagen drack vi en kopp kaffe och packade ihop oss innan vi började rulla mot stugan i Tjappsåive. Där blev det att mysa i solen, grilla, åka pulka och bara vara! Livet på en pinne, med andra ord. Nils fick må bra minsann, beundrad och ompysslad av Maja och hennes familj.. Och sov gott i pulkan gjorde han också! Marcus åkte drygt 2 mil skidor med Felix i draglinan, så både Marcus och Felix var trötta och nöjda. Några i sällskapet fiskade, någon körde lite skoter och andra grävde ner sig och solade. Jag tillhörde det sistnämnda gänget. På lördagskvällen blev vi bjuden på grillmiddag i muurikkan i Majas bar, och det var så gott att jag fantiserar om den där maten än!

Igår när vi kommit oss hem, packat upp och ätit middag gick jag över till Hanna för att tillsammans med ett glatt gäng överraska henne på hennes 25-årsdag! Överraskad blev hon inte, men det blev en mysig kväll i alla fall och jag hade väldigt trevligt. Tror också att Hanna hade en trevlig kväll, trots att (eller tack vare att!) kvällen kanske inte blev riktigt som hon tänkt sig!

Marcus ledighet tog slut idag, men påsken och solen är ju fortfarande going strong så när Nils har vilat klart ska vi he oss ut igen!
 
Grillar ute på gården.

Känslan av att äntligen vara på väg. 
 
Ganska gött att mysa med Viklundarna i solen.

 Drömmer mig ibland bort till när man själv var liten och tog en liten lur i skoterpulkan.
Det var tider det.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0