Nils sömn

Måndag och regn måste väl ändå betyda mysdag? Det är i varje fall vad jag och Nils bestämde oss för när vi slog upp ögonen efter en god natts sömn extra allt. Ända sedan Nils kom har han delat min dygnsrytm, somnar vid tolv på natten, vaknar och äter en gång mellan fyra och sex, och sover till klockan nio på morgonen. Om vi inte far iväg på äventyr från morgonen så äter Nils, spexar en stund och somnar sedan om. Vid det laget brukar vi ha avancerat hit ner till bottenvåningen. Många har reagerat på hur förnöjsam Nils är, sover mycket, filosoferar för sig själv, skrattar och ler för det allra mesta. Ja, jag har ju inte direkt något att jämföra med, och så är jag kanske lite partisk.. men jag tror helt enkelt att han släktar på mig! Haha, nä.. (eller jo!) men jag passar på att njuta för jag vet nog att det hips vips kan vända!
 
När Nils väl är vaken så tycker han bäst om att få vara med, helst i centrum för allas uppmärksamhet, omkringskickad från famn till famn. När han får sitta eller stå på sina små fötter blir hans så nöjd, så nöjd! Här är en bild från i morse när han sitter i klubbfåtöljen och mår. 


Kommentarer
Carina Johansson

Ja du Lillemor, det är bara att gratulera till ett så välmående barn!
Njut av tiden och du, Marcus och Nils får en härlig mamma/pappa-ledighet.
Kram
Svärmors syster :)

Svar: Tack för gratulationerna! :) Ja, vi njuter allt vi bara kan! Nils hade sin fina gula tröja på sig igår, och precis som du sa sist så börjar den nu vara lite kort i magen.. men jag älskar stickat och tycker det är extra roligt när någon jag känner har stickat, så nu undrar jag om du stickar och säljer plagg? För i så fall är vi intresserade av att beställa!
Lillemor Lidman

2012-09-17 @ 15:01:25
Jenny Grannas

Herregud vilken söt kille du har! :)

Svar: Ja, visst är han! :) Och snart har du ett eget litet liv att följa!
Lillemor Lidman

2012-09-17 @ 15:17:11
URL: http://rubusarcticus.wordpress.com
Carina Johansson

Tänker du dej något speciellt?

Svar: Tjocksockar, tröjor (inte koftor) och tumvantar i glada färger! Rosa/röda/gula/orangea/klargröna/klarblå! Jag har lätt för att köpa och klä Nils så som jag klär mig själv, i vitt/svart/beige/mörkbrunt/grått.. och det blir lätt lite trist! Han är precis på väg in på strl 68, och jag tänker mig att han nog kommer vara på strl 68-80 under vintern och våren (men egentligen har jag ingen aning!)
Lillemor Lidman

2012-09-17 @ 15:43:05
Carina Johansson

Kan inget lova då jag har 2 barnbarn på G i december...men jag kan nog inte låta bli...det låter ju roligt med dom färgerna :)

Svar: Jo, jag förstår nog att du har några att sticka till nu :) Men du vet att jag är intresserad om du orkar och vill :)
Lillemor Lidman

2012-09-17 @ 21:31:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0