Graviditets- och förlossningslista

När fick du reda på att du var gravid? 7 oktober

Var bebisen planerad? Ja! Man kan nog säga att det var en välplanerad och efterlängtad bebis :)

Mådde du illa mycket? Ja, till och från.

Hur blev ditt hår? Tjockare och finare!

Hade du mycket halsbränna? Ja, massor!

Grät du för ingenting? Nej, det tror jag inte?

Var du känslig? Inte mer än vanligt ;)

Vad gillade du för mat? Proteiner! Mjölk, fil, ägg, kött, korv. Sura karameller och apelsiner.

När kände du bebisens första sparkar? Inte förrän i vecka 21

Var du ofta orolig? Ja, orolig för missfall till och från hela gravidititeten.

När började du läcka bröstmjölk? Ganska tidigt, men det var inga stora mängder.

Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Nej, läste det som jag snubblade över på mvc och hos syrran. Läste en jättebra bok, “Föda utan rädsla”, som jag rekommenderar!

Sparkade bebisen mycket? Ja.

Fick du bristningar? Ja.

Levde du på som vanligt? Nej, fick tre gallanfall och låg inlagd. Blev helt sjukskriven från och med vecka 29 på grund av ryggen.

Hur gammal var du när du blev gravid? 25 år.

Hur tog dina föräldrar det? Jätteglad såklart!

Hur tog din partner det? Han blev överlycklig!

Vart bodde du/ni? I Älvsbyn.

Hur ofta gick du till mvc? I början ganska sällan och mot slutet varannan vecka, enligt deras vanliga rutiner.

Hur många ultraljud gjorde du? Jag tror att det blev 5 sammanlagt, eller eventuellt ännu fler, många av dem i samband med gallanfallen.

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag ville att den skulle vara så normal som möjligt, med syrgas och eventuellt epidural.

Hur började din förlossning? Vaknade med värkar på morgonen.

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Kejsarsnitt.

Hur mycket var du öppen när du kom in? 1 cm.

Vilken smärtlindring tog du? Jag blev bedövad från bröstkorgen och ner. Och så fick jag lustgas.

Vad tyckte du var jobbigast? Att det inte blev som jag tänkt mig, och att läkarna inte informerade om vad som hände.

Var du rädd för något? Ja, jag var rädd att bebisen inte skulle överleva och att ingen vågade säga det.

Skrek du?
 Nej.

Hur många var inne i operationssalen? Tror att det sammanlagt med mig och Marcus var 10 personer i salen.

Hade du någon nära med dig? Ja, Marcus :)

Hur var vikt och längd? 2835 g och 49 cm.

Ögonfärg: Brun!

Hårfärg: Brun!

Ammade du? Ja.

Ammar du nu? Ja.

Hur gammal är bebisen nu? 4 månader, 1 vecka och 1 dag.

Vad tyckte du om förlossningen? Förväntan, rädsla och sedan enorm lycka och lättnad när Nils äntligen kom ut och mådde bra! Så skräckblandad förtjusning skulle jag nog vilja kalla det!

Vill du ha en till? Absolut!

Planerar ni ett till? Ja, det gör vi!

När kommer andra barnet? Så småningom!

Hur är ert förhållande nu? Det är toppen, som vanligt!

Vilken vecka födde du i? Vecka 41

 

Våran lilla skatt ♥


Kommentarer
Evelina

fina fina nils! :)

2012-10-22 @ 14:58:21
URL: http://evelinalidman.blogg.se
Malin

Älskar er så mycket alla tre. ♥

2012-10-22 @ 15:09:04
Malin

=*)

2012-10-22 @ 15:09:37
Lina - mamma till Wilma & Wiola

Söta lilla plutt :)

2012-10-22 @ 16:25:23
URL: http://liniz.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0