En helt vanlig tisdag

Jag har provat göra två kollage i Picasa. All this is pretty new för mig, så ni får ha lite överseende. Jag fotar ju rätt mycket, särskilt nu när sambon kom hem med en ny kamera åt mig. Och nu har jag även insett det fiffiga med att göra kollage, att plocka ihop flera bilder och sammanlänka dem. Om en bild säger mer än tusen ord så kan ni ju lista ut att ett kollage har en hel del att uttrycka!
Nils undersöker i princip allt med sin mun just nu, möter livet gapandes så att säga. Det är en hel del dregglande och gnagande. I morse medan jag käkade frukost låg Nils i godan ro och undersökte en bitleksak från Fisherprice (en doppresent). På sina små fötter hade han "strumpskorna" (som han också fick i doppresent), supersöta!
 
I vår familj ingår ju även hunden Felix, en folkglad och stor blandrashane (labrador och hälleforsare) som emellanåt driver mig till vansinne. Men även Felix måste ju få bo fint, så sambon har i morse påbörjat arbetet med att sätta ny panel på hans hundkoja. 
 
Nu har Marcus åkt på jobbet, Nils vilar middag på min arm, Felix vilar middag i buren efter en lång cykeltur och jag inväntar min kära syster som ska komma på besök (med Elsa och Emil kanske?)
Livet på en pinne en helt vanlig tisdag. Gud så bra jag har det!
Trackback
RSS 2.0