EN GOD JUL

Vi har inte haft tid att blogga, för vi har haft fullt upp med att mysa och äta god mat! Vi började vårt julfirande på söndagskvällen hemma hos mamma och Torbjörn med uppesittarkväll. Vi åt tomtegröt, skinksmörgåsar, julgodis och spelade bingolotto! Och jag vann! Jag som aldrig vinner någonting var den enda som vann! Visserligen bara en ny lott, men jag är säker på att den nya lotten också har en vinst såklart! 
 
På julafton vaknade jag vid nio och väckte resten av familjen för då var det dags att öppna NISSEPAKETEN! Det är en tradition som jag har med mig hemifrån. På julaftonsmorgonen har tomtenissen varit och lämnat ett litet paket som man får öppna redan på morgon! (Hemma var det efter att alla ätit frukost, men den delen har jag förträngt sen jag flyttade hemifrån!) Mysmorgon med god frukost innan vi satte fart med att förbereda vår del av julmaten, piffade oss lite, fotade Nils i hans julkläder (det tyckte Nils var skittrist!) och åkte sen hem till mamma och Torbjörn för att träffa alla mina syskon med familjer, min morbror med familj, mamma och Torbjörn såklart och min morfar. Kalle på TV, julmat i massor och tomten kom på besök! Nils fick massor med fina julklappar, kläder, leksaker, böcker, cd-skiva, inredning till barnrummet, pengar osv. 
 
Idag är Marcus på jobbet, men jag och Nils har inte gett upp julfirandet! Jag äter godis och Nils leker med sina nya leksaker iklädd sina nya kläder! Felix hade också varit snäll i år och fick både mjukisdjur och godisleksaker i julklapp, så han har fullt upp med att leka med dem. Vi har det lugnt och skönt, med andra ord. Och hoppas innerligt att vi ska slippa bli magsjuka (syrran ligger nämligen hemma i denna hemska hemska sjukdom idag, så härifrån sänder vi många krya-på-dig-kramar!) 
 
Nils lyssnar på julboken
 
En av de gladare bilderna på årets julfotografering!
 
Min underbara sambo
 
Elsa var också julfin
 
Här samlas vi framför TV:n för att se Kalle
 
Den fantastiska julmaten
 
Tre generationer av vackra, starka, coola, underbara, väldoftande kvinnor!


Kommentarer
Li

Vilka fina bilder, och vilken mysig jul.ni verkar haft! Tack så jättemycket för smset, kunde tyvärr inte öppna mmset :/ (min telefon är knäpp..) Jag saknar er sötnosar! Puss på er! <3

2012-12-26 @ 16:28:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0