Att motionera dubbelt

Sambon kom sent igår, halv elva för att vara exakt. Lite väl sent. Alldeles för sent. Jag orkade helt enkelt inte.

Så idag fick Nils följa med på löpturen. Och det var tungt kan jag säga! Inte för honom, han låg där i vagnen och sov i godan ro medan mamman flåsade sig runt elljusspåret. Ha! Så går det när man inte gör bort det på kvällen när sonen sover hemma i sängen! Typ.

Men! Jag tänker positivt och tar till mig det som hurtgubben i spåret ropade efter mig "du motionerar ju dubbelt"! Tack hurtgubben, taaaaack! Kanske skulle man börja skrika sådana där peppande saker efter andra som man möter? "Oj så snabbt du springer, du springer ju om mig!" eller "Spring ifatt mig om du kan!" typ. Ändå! Eller så inte. Måste nog bli lite snabbare själv innan jag använder den där andra repliken i alla fall.

Nej, nu är det färdigskämtat och vi ska gå och handla. Sen blir det mys för hela slanten! Det är jag fan i mig värd efter att ha motionerat dubbelt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0