I goda vänners lag



Igår var det Sveriges nationaldag och vi bestämde oss för att hissa gårdens flagga (för första gången)! Man blir förvånad över hur stor en sådan där flagga egentligen är! Den ser ju inte så stor ut där den svajar i vinden flera meter upp, men det är den! Däremot sjöng vi ingen nationalsång, för ärligt talat så kan jag den inte ens en gång. Jo, första raderna. Men sen är det slut. 

Däremot var det i övrigt en mycket trevlig dag som vi spenderade här hemma med fina vänner från Piteå. Micke, Frida och barnen kom efter lunch och stannade så länge som barnens sovtider tillät. Barnen badade och lekte hela dagen lång, och vi vuxna fick tillfälle att ses och umgås. Grillat till middag samt jordgubbar till efterrätt - mums! Nils somnade som en stock på kvällen och jag tog mig en power-nap bredvid Marcus i soffan. Det tar på krafterna med graviditeten och värmen, kan jag lova! 

Idag har jag korrigerat det sista i b-uppsatsen och lämnat in den! Jag ser ljuset. Härligt! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0