Med bara fem dagar kvar till julafton...

Konstigt hur det i början på veckan kan se så glest ut mellan aktiviteterna, men att det ändå lyckas hopa sig innan veckan är klar! Idag har Nils varit på förskolan en stund och jag passade på att kika förbi på jobbet och dricka lite kaffe! Tanken var att jag skulle träffa chefen och få reda på hur mina arbetsuppgifter ser ut efter julledigheten, men han satt i möte så det blev inte så mycket av med mina planer. Istället hann jag träffa flera av mina fina kollegor, och nu längtar efter att få ta tag i jobbet! Mest är det förstås eleverna och kollegorna som drar, men sen älskar jag verkligen mitt ämne och känner mig laddad med ny kunskap efter höstens studier! 
 
När jag kom för att hämta Nils var han ute, och det är första gången som det har funnits tillfälle för honom att gå ut på förskolan så det var roligt att höra att det gått bra med påklädnad och allt. Hemma vill han gärna gå ut, men när man plockar fram kläderna och ska ta på dem så är han inte lika medgörlig längre - han springer iväg, börjar leka med annat, gnäller osv. Jag tror att han väldigt gärna skulle vilja klä på sig själv. Det är nämligen det som gäller här hemma just nu, ALLT ska göras på egen hand - byta blöja, klä på sig, äta maten, bära flaskan. Vissa saker går jättebra och jag uppmuntrar honom verkligen till att vara en självständig individ, men det här med att byta blöjan tycker jag liksom är min uppgift. Därför har vi krig nästan varje blöjbyte, och jag busar och sjunger och spexar. Men inget duger. 
 
Nils var trött när vi kom hem så efter en snabblunch fick han kila i säng, och jag satte fart med studierna. Har en uppgift som jag tänkte göra klar och lämna in, men motivationen är såååå låg och disciplinen är i ganska jämn nivå med den. I eftermiddag har vi 1,5-årskontroll på BVC innan det är dags för ännu en av mina och Ninas goda middagar. Ceasarsallad med egen dressing och västerbottensost står på dagens meny! Sååååå mumsigt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0