Dag ett på min Gröna kuren-detox

Än så länge känns den här detoxen helt fantastisk. Jag har ätit så sjukt god mat idag! Dessutom började den här dagen toppenbra. För en månad sedan mätte jag mig, och idag var det dags igen! Jag var nyfiken på att se hur min kropp förändrades nu när jag börjat springa. På vågen stod det still, men inte på måttbandet minsann! Det hade hänt diverse trevliga saker och trevligast av allt? -7,5 cm över naveln och runt! 
 
Det kluriga med Gröna kuren är att det inte finns några färdiga recept. Det finns bara en lista på saker man får äta och en lista på saker man inte får äta. Resten får man lösa själv. Och då gäller det att vara lite påhittig, så att man orkar hålla ut. Tänkte därför dokumentera mina hopkok så gott det går, så finns det kvar ifall man någon gång känner för att detoxa sig igen. Idag har jag ätit...
 
Frukost: Äggröra och bacon. Inga konstigheter. Förutom att jag stekte i kokosolja. 
 
Lunch: Grönsakssoppa med knaperstekt bacon. (4 portioner) Hackade en gul lök i stora bitar, hällde i typ 2 dl frysta ärtor och en drös med fryst broccoli. Pressade två små vitlöksklyftor över detta. Vatten så att det täckte alltsammans, och sen kokade jag det i typ 15 min. Kryddade med timjan, ingefära, vitpeppar och mejram. Sen mixade jag alltihop och stekte bacon att toppa soppan med!
 
Mellanmål: En avokado, en näve cashewnötter och en kopp grönt te. Och det mellanmålet hade räckt till typ två personer, men jag tryckte i mig det själv minsann!
 
Middag: Wokade grönsaker och kyckling. Hackade squash, grön paprika, rödlök, purjolök och sugersnaps som jag stekte i kokosolja och kryddade med cayennepeppar och ingefära. På sidan om stekte jag en kycklingfilé, som jag gjort i mindre bitar, i kokosolja och kryddade med ingefära, "five peppers", lite gurkmeja och red hot chili pepper. 
 
Kvällsmål har jag just förtärt i form av två kokta ägg och en kopp rött te. Mätt och belåten. 


Kommentarer
Evelina

Duktig är du! :)

2013-08-16 @ 12:00:38
URL: http://evelinalidman.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0