Sockerbomben i min hjärna?

Nu har jag varit utan godis, chips, läsk, glass och fika i snart sju veckor! Påsken var ingen lätt match, men jag överlevde tack vare att jag var förberedd på att det skulle bli tufft plus att jag garderat mig med andra godsaker (torkat renkött och goda räkmackor!) Idag är jag mer sugen på godis än vad jag varit under hela helgen, kanske för att jag är så grymt trött i kombination med att påsken liksom är över men hemma hos oss finns allt påskgodis fortfarande kvar! Konstigt det där, att ibland går det hur bra som helst att vara utan, ja till och med att handla hem utan att känna mig sugen, och ibland kliar det i fingrarna efter godis så jag tror att jag ska bli knäpp. En dag för typ två veckor sedan satt jag i bilen och snyftade (ja, på riktigt!) medan Marcus var inne på ICA för att handla lösviktsgodis! Pinigt jag vet, men så svår sockerabstinens har jag faktiskt mellan varven. Nu har jag lånat en bok (Sockerbomben i din hjärna) som förhoppningsvis ska kunna motivera mig att inte ge upp?
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0