Nu blir vi fler ♥

Jag tog visst lite semester från bloggen! Men nu kände jag att det var dags för ett par rader igen, och nu finns det massor att berätta! Nu när det är officiellt så börjar jag med det viktigaste: VI SKA HA BARN IGEN! Enligt senaste mensen är vi beräknade 1 juli, så det blir ännu en sommarbebis! Jag hinner arbeta en termin, Nils hinner bli 2 år. Det blir fantastiskt! Jag går hos samma barnmorska som sist och i torsdags lyssnade vi på hjärtat för första gången. Det är alltid något särskilt med just det, känns på en gång minst fem gånger verkligare. Mina värden ser i övrigt fantastiska ut. Högt järnvärde eller blodvärde eller vad det nu heter (är det någon som vet skillnad egentligen?), något lågt blodtryck men det brukar jag ha normalt och det brukar gå till sig mot slutet av graviditeten, lågt blodsocker. Har mått lite illa, men värst av allt är den extrema trötthet som jag känner just nu och har känt de senaste veckorna. Jag vill bara SOVA! Syns inget på proverna, så det är helt enkelt hormonerna som spökar! 
 
Annars har vi haft en toppenfin jul och ett jättemysigt nyår! På nyårsafton åkte vi upp till mamma och Torbjörns stuga i Ljusträsk, gick promenad och åt trerätters och spelade spel - en lugn nyårsafton helt i min smak! Efter lunch någon gång på nyårsdagen åkte vi hemåt för att sedan äta finmiddag hemma hos svärföräldrarna. Sen har dagarna bara passerat i en väldig hastighet. Den här helgen använder vi till att tvätta, laga upp ett förråd av matlådor och plocka undan julen. På tisdag är det dags för mig att börja jobbet och för Nils att börja förskolan på allvar - spännande! En helt ny fas, känns både positivt och otäckt på samma gång! Precis som det ska vara, i guess. Justja! Idag har vi varit på en liten shoppingtur, förbi både Piteå och Luleå. Vi skulle fylla på blöjförrådet och köpa lite annat tråkigt, men så slutade det hela med att vi äntligen äntligen äntligen köpte oss en ny säng! Åh vad jag längtar till den kommer hem! Hoppas på underbar sömn och mysiga frukostar i den där sängen! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0