Skördedags i trädgårdslandet!

När Nils ropade på oss i morse var jag snabbt upp och hämtade honom! Sen lämnade jag över honom till hans pappa, klädde på mig och begav mig ut i trädgårdslandet! Idag var det nämligen dags att plocka upp det sista av potatisen! Vilka härliga potäter sen! Vissa var rent enorma till storleken! Sååååå kul! Jag kände mig som världens rikaste! Fantiserade om att jag var en liten bonde som odlade eget och lagade till det och var så duktig, och tillsist kände jag mig som den där danska bonden som svärmor brukar se på på TV! Han är väldigt duktig faktiskt! Känner dock att jag saknar en del innan jag är där - typ verktyg och djur och kunskap! Haha, men fantisera kan man ju alltid! Varken jag eller Marcus äter potatis för tillfället och därför har vi passat på att vara lite givmilda - gårdagens upptag av mandelpotatis gav vi till svärmor och dagens skörd ska min mamma få! Lite har vi sparat till Nils! Känns lyxigt att kunna bjuda lillkillen på närodlat! "Från jord till bord" - haha! Hör ni vilken finemang bonde jag skulle kunna bli! 
 
En lycklig liten bonde!
 
Rundpotatis!
 
Och mandelpotatisar! Mums!
 
Morgonens skörd!
 
Så här tråkigt ser landet ut nu, bara morötterna och jordgubbsplantorna kvar.
Blommorna, rädisorna, salladen, ärtskidorna, smultronen och potatisen är väck!
 
När jag kom in från landet hade Marcus fixat frukost, och innan han åkte iväg på jobbet hann jag dessutom ut och springa OCH duscha! Snacka om att jag kände mig effektiv! Härliga morgon! Nu vilar Nils middag och jag har pluggat så att det sprutar olika ord och begrepp ur hjärnan på mig! Fast det här med språk alltså, det är så himla himla intressant tycker jag! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0