Blomster från landet

Igår när Nils lagt sig gick jag ut till trädgårdslandet för att "höststäda" = förbereda landet inför vintern nu när hösten kommit och det slutat gro! Men så förvånad jag blev! Jag har inte varit där på ett tag, och där fanns nu jordgubbar och smultron och ärtskidor och fräsch sallad! Och blommorna var så tjusiga så! Istället för höststädning blev det skörd, färska bär till Marcus (jag är ju fortfarande på kur) och ärtskidor till mig och blåklint till loungen och "sömntutor" till matsalsbordet. Och salladen satte jag i iskallt vatten i kylen, håller den 2-3 dagar i alla fall. Lyxigt! 
 
Jag älskar blåklint!
 
Sömntutorna tycker jag också är väldans tjusiga!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0