Söndagsutflykt!

Vid lunch packade vi in oss i bilen för en liten utflykt! Vi skulle hälsa på mamma och Torbjörn i stugan och vandra i skogen. Men först tänkte vi åka förbi Koler (för att kika på en bro) och Glommersträsk (för att kika på en kyrka)! Det var bara ett litet problem - jag hade ingen aning om vart dessa platser låg. Jag är nämligen värdelös på den norrländska geografin, värdelös. Jag trodde att Koler och Glommersträsk var grannbyar, och att de låg typ vid Laver. Bra koll. 
 
Har ni skrattat färdigt nu? Då ska ni få höra. När vi kommit till Koler och tittat på bron skulle vi vidare till Glommersträsk och det var då jag upptäckte min lilla tankevurpa. Jag blev så besviken! Särskilt när jag insåg att det skulle ta lååååång tid innan vi äntligen var i Ljusträsk! Tjurade ett tag i baksätet innan vi bestämde oss för att hoppa över kyrkan i Glommersträsk och bege oss direkt till Ljusträsk. Smart drag! 
 
Blev snart på bättre humör igen för i Ljusträsk blev det kaffe och promenad och middag! Helgen och utflykten var räddad! Jag älskar verkligen att promenera i skogen på hösten! Tog med både Marcus, Nils och Felix ut! 
 
Lite mellanmål blev det när vi äntligen kom fram! 
 
Nils är verkligen duktig på att traska på trots ojämn mark! 
 
Mina absoluta favoriter! ♥
 
Jag och Nils! ♥
 
Ramla gör man ju också såklart! Och när man ändå sitter ner kan man ju likväl passa på att vila benen en liten stund!
 
Innan vi åkte hem igen blev det middag med finfin utsikt! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0