Sommar sommar sommar!

Jag kan inte förstå att det är sant - vilket väder vi har! Jag försöker utnyttja varenda minut till fullo, vara ute och sola och arbeta på gården och grilla. Ikväll sitter jag dock här med världens huvudvärk efter en hel dag ute i solen.. och för lite vatten såklart! Marcus började sent idag, så när vi slängt i oss frukosten skyndade vi oss ut för lite arbete på gården! Gräset blev klippt, cykelsitsen monterad, häcken rensad och vattnad och dessutom hann Marcus med att gräva ut lite i trädgården! Nu har vi grävt ur ca halva ytan, så framåt går det även om det inte går jättefort. Syrran och Elsa kikade förbi, och vi bestämde oss för att det var dags för barnen att premiärbada ute i baljan. Jag hade tänkt mig att de skulle plaska och skratta och njuta av denna stund tillsammans, som de vattendjur de är.. men icke! Kanske skulle vi ha presenterat denna aktivitet för dem vid en annan tidpunkt, när de inte var så trötta - för några skratt blev det inte! Däremot blev det ca fem minuters snabbdopp med skrik och tårar. Inte riktigt som jag tänkt mig, nej. Men det verkar som om det tänkt bli fler soliga dagar, så vi får väl göra ett nytt försök en annan dag. Nils somnade i alla fall gott i vagnen efteråt, så badet var inte helt förgäves! 
 
 
 
 
En premiärtur på cykeln tog vi också, upp till Nisse på hans kontor. Jag tror att Nils gillar att sitta där bak på cykeln och filosofera bakom mamma, men stannar man blir grabben missnöjd ska ni veta! Det kommer nog att bli en och annan tur på den där cykeln i sommar, hoppas jag!
 
 
Till middag blev vi bjudna på grillat hos svärmor och svärfar, supergott och supertrevligt. Nils kusiner, Max och Emil, var också där och det är så roligt att se honom sitta där och iaktta dem när de leker och busar. Och att se hur Max och Emil interagerar med Nils, att de ibland landar och leker på hans nivå en stund innan det åter igen blir full rulle med brottning och kullerbyttor och bandyspel. Ja, barn är fantastiska! 
 


Kommentarer
Malin

Så mycket kärlek. <3 <3 <3

2013-05-30 @ 23:39:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0