Smakportioner del fyra: palt

Helgen har passerat, en helg fylld av finbesök och åtskilliga koppar kaffe. Min kära sambo fyllde nämligen år, och det passade vi såklart på att fira! Redan under lördagen påbörjade vi firandet, trots att han egentligen inte fyllde förrän i söndags. Smörgåstårta, mini-gräddtårtor och annat gott bjöds det på. Jag åt lite smörgåstårta, men lyckades faktiskt hålla mig borta både från gräddtårtor, chokladbollar och katjas kokoskaka. Jag är väldigt stolt över denna bedrift, kan tilläggas. I söndags ställde jag till med paltkalas. Det kändes som att jag stod i köket hela dagen, med någon liten paus för amning och sövning av Nils. Men palten blev godkänd, och det är här vi kommer till smakportioner del fyra! Nils smackade nämligen glatt i sig utav palten, till min stora förvåning. Så få se nu då.. palt och smörgåsar, det är vad som verkar duga åt denne hopplöst petige lille man. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, mer än att detta inte var riktigt vad jag hade tänkt mig när jag startade med smakportioner. Jag försöker trösta mig med att min farfar smulade i mig en ostbåge när jag var ynka tre månader gammal, och att det ändå tycks ha gått hyffsat okej för mig här i livet?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0