Besök

Piece of cake att vara barnvakt när båda barnen sover, kan jag säga! När Evelina kom tillbaka en timme senare så sussade dem båda sött, fast Nils vaknade strax därefter och var på bushumör kan jag lova! Syrran gräddade våfflor och när Elsa vaknade plockade vi fram kameran för att ta lite bilder. Vi har inte fotat Nils och Elsa tillsammans sedan i oktober (då var Nils 4 månader och Elsa var bara 1 månad) och jag kan meddela att det har hänt en del sedan dess. Nils härjar på för fullt, och har inte alls någon lust att snällt sitta och bli fotad av sin kära mor. Om han inte kryper iväg ur bild (och såklart till ställen där han inte får vara!) så petar han, puttar han eller biter han på Elsa. Ingen hyffs här inte! Elsa sköter sig exemplariskt som vanligt, har lärt sig sitta men tippar såklart när Nils är fram och puttar på henne! Så det var ingen superenkel fotosession today. Tur att Evelina är en utomordentlig spexare, så fick vi oss tillsist två glada barn på bild ändå! 
 
 
 
 
Strax innan syrran och Elsa vandrade hemåt så anlände nästa finbesök, mina fina vänner Maja och Hanna. Jag har känt dem båda sedan högstadietiden (så vi går way back med andra ord) och trots att vi inte ses så ofta så surrar vi alltid på om allt mellan himmel och jord när vi väl ses. Snacka om högt i tak! Det har med andra ord varit en väldigt lugn och trevlig dag på hemmaplan. Imorgon tänker jag och Nils he oss ut på nya äventyr, få lite färg på kinderna och frisk luft i lungorna! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0