Trädgårdsliv

Ja, de senaste tre dagarna har jag levt trädgårdsliv deluxe här hemma på gården. Frukost vid utemöblerna, utelunch, Nils har badat i poolen och Felix har fått slippa hundburen och istället varit ute med oss och busat. 
 
Våran fina, kloka vovve!
 
 
 Nils blev lite busig när vi invigde poolen som han fick i present av tjejerna!
 
Jag har njutit av att landet är klart, att lupinerna blommar och haft sommarkänslor på riktigt - drömt mig bort till farmor och farfars Petbergsliden och blommorna och spaljeerna och sniglarna och utebadkaret som jag upplevde som liten. 
 
 
  
 Lupinerna runt flaggstången står i full blom.
 
Just nu blev jag tvungen att gå in en stund. Vi har varit ute på morgonen, men så lät jag Nils somna i sin spjälsäng och hade babyvakten på medan jag återgick till utelivet en stund. Jag har beskurit häcken och hallonbuskarna och krattat ihop färskt gräsklipp för att lägga mellan jordgubbsplanterna. Dessvärre tog strömmen i babyvakten slut, så nu är jag inne och laddar batterierna medan Marcus är ute och klipper gräset. Marcus har nämligen ledigt idag, känns underbart lyxigt med en hemmaman mitt i veckan! 
 
Vad gäller landet så har allt kikat upp nu, och jag har börjat gallra bland rädisorna som fått ca 8 cm blast. Morötterna har precis kikat upp. Ärtskidorna är på god väg. Jordgubbarna och smultronen frodas (fast inga bär än såklart!), och rundpotatisen har kommit upp ordentligt medan mandelpotatisen precis kikat fram. Vi är där och kikar varje dag, ibland flera gånger, för att se när det växer. 
 
Saknas fortfarande lite grus i gångarna, men nu har jag paus i trädgårdsfixandet.
 
Nils bästa sätt att ta sig fram ute - krypgå!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0