Livets fina stunder

I torsdags lämnade vi Nils till svärmor och drog iväg på 30-årsfest! Det var Anders tur att fylla jämnt, och vi höll till ute på udden i Lillkorsträsk. Det är verkligen en idyll där ute, med sjön och skogen och ängarna och kossorna och bastuflotten och badtunnan. Lyckad kväll, måste jag säga! Kameran fick stanna hemma, så några bilder har jag inte att bjuda på den här gången. 
 
Igår åkte vi och hälsade på Olle och Melissa som kommit hem från Malmö. De har köpt en liten stuga i Muskus, så vi gjorde ett kort besök där ute innan vi åkte vidare till Thomas och Birgitta. Felix fick rusa fritt, och passade på att ta sig en ordentlig simtur efter två kanadagäss som lagt till i Muskussjön. Muskus är verkligen en mysig liten by, och Thomas och Birgitta har så mysigt med sjön och bastun och hönorna och lille Snoddas (hund). För att inte tala om deras mysiga lilla hus. Drömmer själv om att skaffa något mindre där ute i Muskus. Men det får bli sen när vi blir lite äldre, och inte har så många stora och tidskrävande projekt här hemma. 
 
Så efter all denna själsbyggande inspiration åkte vi hem och fortsatte med vårt trädgårdslandsprojekt. Nu har vi jämnat färdigt, lagt markduk och sent igår placerade jag ut stenplattor och pallkragar när regnet plötsligt började ösa ner och åskan slog i backen! När inte en millimeter av min kropp var torr bestämde jag mig tillsist för att ge upp för kvällen, min tjurighet till trots. Mysigt med ösregn. Så i eftermiddag eller under morgondagen ska jag fortsätta med pallkragarna och stenplattorna. Men nu ska jag skynda att göra mig färdig, för om en stund kommer svärmor och hämtar mig och Nils - vi ska till stan, shopping och fika på schemat! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0