Helgens filmer!

Minns knappt sist som jag orkat hålla mig vaken en hel film, men i helgen hände det - två gånger dessutom! I lördags när vi tagit oss hem från Tjapps kom ett gäng vänner över för att se film. I flera veckor har vi nämligen väntat på att Les Misérables skulle dyka upp i brevlådan, och i torsdags kom den ÄNTLIGEN! Vi hade hört både bu och bä, så jag var lagom förväntansfull. Jag är ju en sucker för musikaler, och det är ju ändå stora skådisar med i Les Misérables. Och helhetsintrycket blev ändå bra! Kanske inte den bästa musikal jag sett, och kanske hade den varit bättre om de inte hade sjungit precis vartenda pyttelitet ord! Och om Hugh Jackman varit liiiiiite bättre på att sjunga, alternativt om han kunnat vara tyst när de andra (som faktiskt var rätt hyffsade på att sjunga) sjöng! Men jag gillade storyn, musiken och skådespelarinsatserna. Helt klart sevärd film!
 
Inte den bästa musikal jag sett, men klart sevärd!
 
Igår var vi ett gäng som såg Hansel and Gretel, och den var också värd att se, trots att den var lite väl läskig och splattrig för min smak. Jag undviker ju i det närmsta skräckfilmer, för jag vet ju att jag blir så himla mörkrädd. Men den här gången hade jag ju ingen aning om att filmen skulle vara läskig! Nåja, jag fick då sova gott ändå! Filmen hade fått kritik för att den inte var "som Hans och Greta ska vara", men det tyckte jag personligen bara var bra! 
 
Lite läskig och splattrig, men ändå klart godkänd!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0