Fujidirekt levererar!

Jag har kanske tidigare nämnt att jag har suttit och pysslat med lite fotoböcker med bilder från 2012. Fram till och med mitten av förra veckan hade Fujidirekt nämligen 50% rabatt på fotoböcker, och eftersom deras fotoböcker är de som jag hittills gillat bäst (gillar främst fotokvalitén och det tjocka pappret) så fick jag lite stressigt med att ordna med det. Eftersom det skulle odlas i landet och Nils bestämde sig för att fylla 1 år i princip samtidigt så hade jag minst sagt fullt upp. Men fyra fotoböcker blev det, ett samlingsalbum för året 2012, ett album med Nils första år i bilder, ett album med bilder från vår resa till Gran Canaria och ett album med bilder från vår bilsemester till Göteborg och Skåne i höstas. Nu har de kommit (så snabbt det gick, bara 4 arbetsdagar!) och jag är verkligen supernöjd med resultatet! Beställde även lite lösa foton, både i vanliga 10x15 och ett par förstoringar. Lite ska ges bort och lite ska behållas - in i Nils första år bok och eventuellt upp på en fotovägg. Men nu medan Nils vilar i vagnen sitter jag bara här och njuter med en välförtjänt kopp kaffe och bläddrar bland förra årets händelser. Och den största av förra årets händelser? Att Nils kom till oss förstås! Känns som att det märks i böckerna också..
 
 
När jag nu ändå tillägnar detta tillägg till fotografier så måste jag bara berätta om något både lustigt och besvärligt. Det har blivit fotat en hel del sedan Nils kom, om jag säger så. Både med systemkameran och med mobilen. För ca två veckor sedan sa min telefon helt plötsligt (utan förvarning!) att jag inte kunde ta någon mer bild eftersom det inte RYMDES. Eh. Va? In med bilderna i datorn, tänkte jag... så är det ju bara att tuta och köra igen! Men då säger datorn att hårddisken är full? Nu förstår jag ingenting. Det här är ju helt sanslöst! Så nu har jag börjat lägga över alla bilder, med start 2005, på vår bärbara hårddisk. Och nu undrar jag två saker! Hur gör alla andra som fotar, hur lagrar de sina bilder? Bör jag skaffa en hårddisk till så att jag har två kopior av bilderna, ifall att den ena hårddisken går sönder? Tacksam för svar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0