En väldans massa jord var det här!

Som jag skrivit förut så har vi haft fullt upp här hemma med att gräva ut och jämna till marken där trädgårdslandet skulle vara. Sen blev det markduk, stenplattor tidningspapper och pallkragar och grus och sand och gud vet vad! Under helgen som var kunde jag äntligen börja plantera, och idag har jag planterat färdigt i landet för i år. Blir lite krukodlingar också, men sen får det vara bra! Jag är ärligt talat lite less efter alla trädgårdsförberedelser, så nu känner jag bara att det får bli vad det blir i år och nästa år kan jag engagera mig mer i själva planteringen. I morse handlade vi in ytterliggare 24 påsar med jord, för de 18 första räckte ju ingenstans förstås! Och då har morötterna, potatisen och jordgubbarna ändå fått sandblandad jord. Sand hade jag nämligen god tillgång till, och eftersom jag läst att det skulle funka så körde jag på det! Ändå kan jag säga att jordnivån i pallkragarna är lite i snålaste laget.. särskilt för morötterna och potatisarna som ju kräver lite djup! Men som sagt, det som blir det blir.
 
Bilen full med jord...
 
Uppifrån huset sett, ner mot bäcken! 
 
Från sidan sett, och nu är lutningen som bortblåst.


Kommentarer
Malin

Fantastiskt fint! Vad bra du har jobbat! ♥ Se till att sitta tillbaka och njut lite (med en latte;) ) av ditt verk!

2013-06-13 @ 16:17:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0