Jävla muffinsformar!

Efter en långpromenad i det härliga vädret kom jag på den fina idén att baka lite muffins! Hittade ett recept på typ "tigermuffins" som jag bestämde mig för att testa, och körde igång! Nils gnällde i princip hela tiden trots att hans mor dansade, sjöng, flyttade honom till gåstol, till matstol, till golvet, bytte leksaker osv. Herreminje! Kladdade på med smeten i evigheter kändes det som, hittade en mintchokladkaka som jag hackade över och till slut var de små muffinsarna äntligen i ugnen! Det blev inte riktigt som jag föreställt mig kan jag säga! Det blev mer som olika lager i formarna än tigermönster och jag var tvungen att använda dubbla formar för att mina formar inte riktigt orkar hålla smeten och liksom fläks ut och hotar att rinna ut över hela plåten! Jag blir så förbaskad! Någon som har tips på bra och stabila muffinsformar?



Kommentarer
Evelina

Muffinsplåtar! :)

Svar: Det står högst upp på min önskelista! Tack för tipset :D
Lillemor Lidman

2013-01-22 @ 20:44:49
URL: http://evelinalidman.blogg.se
Marcus

Men de blev ju jättegoda, det är det som räknas ;)
Tyckte det lucktade gott då jag la golv i Nils rum :)

2013-01-22 @ 22:26:53
marcus

Mycket snygga muffins!

2013-01-22 @ 22:27:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0