Stanna tiden!

Neeeeeej! Hur kan det redan vara måndag? Jag hade behövt minst en dag till den här helgen! Kändes jobbigt med väckarklocka och förskola idag. Nils, som har varit på väg till förskolan hela helgen, tyckte inte alls att det var jobbigt med tidig morgon - pigg som en lärka! 
 
Helgen har varit alldeles perfekt. Jag försöker verkligen att varva ner och ta det lugnt och bara mysa sista tiden hemma. Självklart har det hela fått motsatt effekt! Jag försöker göra så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt, färdigställa små projekt och slå in julklappar och skicka julkort och baka julgodis och allt annat som ju BARA MÅSTE GÖRAS! Resultatet är självklart en stressad, trött och lättirriterad figur. Inte bra. Jag måste helt enkelt lära mig att varva ner och att säga NEJ, både till mig själv och till andra. Men som sagt, helgen har varit perfekt! Och detta trots att vi haft saker för oss i princip hela tiden! Men faktum är att jag älskar utflykter och i helgen har jag varit på flera! 
 
I fredags åkte jag och Nina till Luleå där vi bokat bord på CG's och köpt biljetter till Måns Möller. CG's var precis lika gott som jag fått höra! Trevlig och omhändertagande personal dessutom. Dit kan jag verkligen tänka mig att gå igen! 
 
 
 
Måns Möller levererade både tårar och skratt, ibland kombinerat! Satt dock med andan i halsen i princip hela showen eftersom Nina råkat boka platser på andra raden, och Måns shower i princip går ut på att driva med de första fem raderna. Just detta, drivandet med den egna publiken, tycker jag ibland blir lite osmakligt. Med andra ord, jag är typiskt svensk och väldigt PK och blir rädd att någon ska bli stött eller obekväm. Jag skulle aldrig våga driva med människor som jag inte känner på det sätt som han gör. Som tur var så klarade vi oss undan elaka skämt trots att vi satt lätt tillgänliga - antar att hela min person skrek "DRIV INTE MED MIG". Jag är känslig förstår ni.
 
I lördags hade vi ingenting inplanerat, Marcus skulle iväg och jobba ett par timmar men annars var det blankt i agendan! Som tur var! För då fanns det gott om plats när våra vänner från Piteå ville bjuda på middag i sitt nya hus! Äntligen fick vi se det och Nils fick leka med Lovisa och vi fick god mat och trevligt sällskap och till och med en liten luciashow när vi minst anade det - en verkligt trevlig kväll. 
 
När vi vaknade på söndagen var det riktigt kallt ute, men vi hade bokat jullunch uppe i Storforsen och Marcus var så sugen på att träffa tomten så vi packade in oss i bilen och trotsade kylan! Jullunchen var underbart god! Nu längtar jag ännu mer till julafton och all julmat! Nils älskade viltköttbullarna och åt som aldrig förr! 
 
 
När vi var mätta och belåtna fortsatte vi upp till marknaden. Där passade vi på att åka häst och släde, träffa tomten och få paket, köpa god mörk choklad och titta på renen! En trevlig familjeutflykt minsann. 
 
 
Igårkväll såg vi tredje Harry Potter-filmen, provsmakade vår nya choklad och drack hemmagjord glögg. Som sagt, en äventyrlig helg.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0