Första advent!

Jag hade massor planerat för helgen, sådana där borden som jag skjutit upp och skjutit upp och skjutit upp. Eftersom Nils börjar inskolningen till veckan kändes det som nu eller aldrig. I så fall verkar det som att det blev aldrig! Haha! För när jag kom hem från universitetet i fredags och slog ner rumpan så var all min ork slut. Jag vaknade på lördagen och var så trött så trött. Marcus klev upp med Nils och jag somnade snällt om för att vakna en timme senare av att Marcus och Nils kom med frukost på sängen - precis vad jag behövde! Igår stod julpyntning på schemat och det blev faktiskt av! När jag och Marcus ska göra något vad gäller inredning eller matlagning här hemma blir det alltid diskussioner, vi har båda starka viljor åt varsitt håll och är båda lite rädda för förändringar. Förra året när vi skulle klä granen hävdade jag att grenarna på kvistarna skulle vara bredvid varandra som på en vanlig gran och Marcus tyckte att de skulle spreta åt alla håll och kanter. Jag fick tillsist som jag ville, men till följd av att Marcus blev sur och vägrade hjälpa till. När jag började hänga upp ljus, glitter och pollor så upptäckte jag att Marcus hade rätt - det såg inte klokt ut. Det var bara börja om från början. Så ifjol fick jag klä granen själv och dessutom äta upp min egen tjurighet. I år lyckades vi hålla sams hela tiden, faktiskt! Och jag fick behålla min klä-granen-kompis!
 
Koncentrationen är hög!
 
Årets diskussion kom istället att handla om varför i hela friden jag har burit ut MÖBLER ur Nils rum för att sätta dit EN LITEN julkyrka? Jag blev ju inte mindre dumförklarad när det visade sig att för att lösa problemet, som igår gjorde att jag bar ut en hel förvaringsmöbel i ren frustration, är det enda som krävs en förlängningsdosa. Jaha. 
 
När vi vaknade idag var det äntligen första advent och längtandet efter julen är ett faktum! Vi såg julkalendern i sängen, Nils öppnade första luckan i kalendern, Marcus fick skotta bort vitt fluff från uppfarten medan jag och Nils tittade på VARENDA polla i hela granen! Två gånger! Han gillade den minsann! Sen gjorde vi brunch och tände första ljuset i adventsstaken, innan det var dags för Marcus att åka på jobbet. 
 
"Ooooooo"
 
Idag väntar vi besök och sen ska vi gå ut på skyltsöndag en sväng, kanske köpa något kul och se fyrverkerierna! Trevlig första advent på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0