Gröna kuren

Nu börjar mitt startdatum att närma sig. På torsdag kör jag min första dag med Bitten Jonssons "Gröna kuren". Mitt mål är att fixa en månad, och syftet är att rensa kroppen på jästsvampar och förhoppningsvis att få en lugn och fin mage. Jag kommer att äta gröna grönsaker (därav namnet!), proteiner (kött, fisk, fågel, skaldjur, ägg och bönor) och nötter. Kallpressad olivolja, rapsolja och kokosolja samt smör som är det fett som är tillåtet. Och så kommer jag att dricka vatten och vitt eller rött te. Minst sagt radikalt, men känner jag mig själv rätt så kommer det att gå bra. Just därför att det är både genomtänkt och radikalt. Jag har sedan ett par veckor tillbaka trappat ner på kaffet, och dricker för tillfället bara kaffe eller svart te på förmiddagen. Om jag dricker det alls. Allt för att underlätta vid starten. Har så smått börjat inhandla matvaror och kosttillskott. Och så har jag skrivit matschema för de första två veckorna. Grönsakssoppa, smoothies, ägg och bacon, wokade grönsaker, grönsallad och proteiner tillagade på olika sätt är vad som främst kommer att ätas under dessa två veckor. Men som sagt, inte förrän på torsdag är det dags på allvar. Här och här kan ni läsa mer om kuren. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0