Grön smoothie och lax i ugnen med kokta grönsaker

Nu är dag två avklarad. Här kommer dagens nya påhitt.
 
Frukost: Grön smoothie. Mixade en avokado, två nävar kokta ärtor och två-tre nävar gurka med typ 3 dl vatten. Och det blev alldeles för mycket, men den blev helt okej (som en kall soppa) och mättade mig långt förbi min vanliga lunchtid. 
 
Sen lunch: Ugnsgratinerad lax och kokt broccoli. Skar upp två snitt i en laxfilébit och petade i två ordentliga bitar av får- och getost. Kryddade med red hot chili peppers och "five peppers", och hade den i ugnen på 200 grader i 15-20 minuter. Och så kokade jag broccoli till. MUMS!
 
Jag åt inte lunchen förrän vid 14.30-tiden så mellanmålet hoppade jag helt. Sen åt jag rester från gårdagens grönsakssoppa, men istället för att toppa med bacon så hackade jag ett kokt ägg och strödde över. Och till kvällen blev det två kokta ägg och några skivor stekt bacon. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0