Berättelsen om glasägget

För ett par dagar sedan var jag tillsammans med två kompisar på Röda Korset och fyndade en t-shirt och en keps till Nils för den enorma summan av 10 kr. Förutom kläderna så hittade jag också ett glasägg som jag inte riktigt kunde låta bli att plocka med mig. Jag hade vagnen med Nils och mina klädfynd och så vidare att bära på och därför erbjöd sig min fina vän Li att bära det här glasägget. Så att det inte skulle gå sönder på vägen till kassan, tänkte vi. Så himla omtänksamt! Men så igår insåg jag att jag aldrig fick med mig det där ägget hem, att jag inte ens betalade det. Och jag började fundera över vad som egentligen hände med det där ägget, och när jag nämnde det för Li så kunde hon inte heller minnas vad som hänt med ägget - kanske ställde hon ner det för att titta på något annat? 
 
Jag och Nils hälsade på John och finspetsvalpen Tuva idag på morgon, och när vi gick därifrån och Nils somnade gott i vagnen kunde jag inte låta bli att slinka in på Röda Korset för att kika om jag kunde se det där ägget någonstans. Och där bland de andra glasföremålen stod ägget och väntade på att jag skulle komma tillbaka och hämta det. Problemet var bara att det inte var ensamt. Innan jag var vid kassan hade jag hittat fler fynd, och nu ska jag minsann visa vilka himla fina fynd man kan göra en helt vanlig torsdag på Röda Korset!
 
En söt liten mjölkkanna för 5 kr.
 
En plastburk med lock för 2 kr.

Har sökt en tillbringare med ordentlig pip att hälla med och tadaaaa! 10 kronor!
 
 En underbar ugnsfast form från Rörstrand för 50 kr.
 
 Dagens favoritfynd, fyra kaffemuggar för 20 kr.
 
 Nils hittade sig ett bokstavspussel för 20 kr.
 
 Och en påse med ca 20 träklossar för 5 spänn!
 
 Och allt tack vare detta till synes oskyldiga lilla glasägg för 5 kr.
 
 
 


Kommentarer
Marcus

Vilken mysig historia!
Men jag köper den inte, Li lämnade ägget för att du skulle få gå dit och shoppa igen ;)

2013-08-01 @ 22:58:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0