Att ändra sig

I morse när jag vaknade bestämde jag mig för att det var dags för en liten löptur. Tänkte det var bäst att dra igång redan innan frukost, annars kanske det inte skulle bli. Och eftersom Felix också ville ut så fick han följa. Inte världens bästa idé, såhär i efterhand. När jag springer själv kan jag anpassa hastigheten på löpningen efter dagsformen, men när Felix är med så triggar han mig och jag springer alltid mer än jag egentligen orkar. Ibland är det bra. Men idag, på ny kost utan socker och stärkelse, var det inte så bra. Efter tre omgångar intervaller var jag SLUT, och jag mådde verkligen inte bra. Kände hur blodsockret gick i backen. Så jag avbröt och gick hem. Och det ska jag berömma mig själv för, för jag är en hemskt tjurig person som har väldigt svårt för att ge upp. Jag ger allt eller inget. Men idag kände jag efter vad kroppen tålde och tog hänsyn till det. 
 
Väl hemma blev det mkt vatten, frukost serverad och mys med Nils. Och snart kände jag att jag mådde mkt bättre. Nästa gång blir det frukost först och så får Felix en egen promenad sen. 
 
Lunch: Stekt fläskfilé med gurka och sparris. Stekte fläskfilé i kokosolja, och kryddade med "five peppers" och ingefära. Pressade i en vitlöksklyfta. Upp ur pannan, och sen stekte jag sparrisen så att den blev lite småmjuk och stunsig. Skivade lite gurka till. Och den gurkan räddade den måltiden kan jag tala om. För i övrigt kändes lunchen torr och trist. Kurens första riktiga misslyckande. 
Middag: Kycklingwok och avokadokräm. Kände att jag var sugen på en sås, och grubblade ett tag innan jag kom på att jag kunde göra lite avokadokräm. Mosade två avokados, kryddade med spiskummin och cayennepeppar och några droppar pressad lime. Spädde ut den till en mjukare konsistens med vatten. Stekte sen grön paprika, sparris, squash, purjolök, färsk spenat och kyckling i kokosolja. Kryddade med gurkmeja, ingefära, muskotnöt och cayennepeppar. Och det blev fantastisk gott! 
 
Tänkte att den där avokadokrämen kan användas till mycket, till exempel hade den passat bra till dagens lunch! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0